Du er her:

Ny leder for Senterpartiet i Troms !

Leder for Senterpartiet i Troms Senterparti siden 2006 Ivar B Prestbakmo Ordfører i Salangen, ble på helgens fylkesårsmøte takket av som Fylkesleder av blant annet Partileder Liv Signe Navarsete, som gjestet fylkesårsmøtet i Harstad. Til ny fylkesleder ble tidligere Ordfører i Storfjord, Hanne Bråthen.valgt. Ny første nestleder i Troms Senterparti ble Trond Kirkesjord fra Målselv.

Politiske krav !

Etter et arbeidsår med medlemsvekst på over 100 medlemmer og et valgresultat som blant annet resulterte i 3 ordførere og 11 varaordførere i Troms, var det et fylkesparti med selvtillit som hadde årsmøte i Harstad og stilte tydelige politiske krav.

Markerte Ronald Rindestu sin bortgang

Tidligere Fylkesordfører for Senterpartiet i Troms Ronald Rindestu sin bortgang sist torsdag, ble markert av årsmøtet, med blant annet 1 minutts stillhet ved årsmøtets begynnelse.

Årsmøtet vedtok flere uttalelser som stiller krav til gjennomføring av viktige saker for Senterpartiet i Troms. Kort kan nevnes noen:

LUVA til Harstad !

Ambulansehelikopter til Midtre Hålogaland !

Sats på Senjafergene !

Fiber til Folket !

Krever fortgang for kommunal selvbestemmelse i opprettelse av snøskuterløyper !

Likebehandling av Nord-Troms og Finnmark !

Fortsatt forsøk med stemmerett for 16 åringer !

(langstring[linktoolbar.header] is not set)