Politisk rådgivers oppgave er å gi Senterpartiets representant i helse- og omsorgskomiteen god og effektiv bistand, først og fremst som rådgiver og tilrettelegger i det politiske arbeidet, tidvis også i kontakt med media. Stillingen består av varierte arbeidsoppgaver og krever en fleksibel person som både kan jobbe selvstendig, men også i tett samarbeid med andre over tid.

Om stillingen:

Stillingstittel:     Politisk rådgiver

Arbeidssted:      Stortinget

Søknadsfrist:     15.08.2018

Varighet:             Fast stilling

Tiltredelse:         September

Lønn:                    Etter avtale

Kvalifikasjoner

• Kunnskap om helse- og omsorgspolitikk.

• Kjennskap til norsk politikk.

• Gode språkkunnskaper, både nynorsk og bokmål.

Egenskaper:

• Evne til politisk analyse og langsiktig planlegging

• Kunne sette seg raskt inn i politiske saker og nye situasjoner.

• Kreativitet, effektivitet og trives i en hektisk arbeidsdag.

• Fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

• Verdier som er forenlige med Senterpartiets politikk.

Senterpartiets stortingsgruppe har sluttet seg til avtalen om inkluderende arbeidsliv. Ansatte i sekretariatet er tilsluttet Statens pensjonskasse.

Om arbeidsgiveren

Senterpartiet doblet nesten sin stortingsgruppe ved siste valg. Stadig flere ønsker en politikk som ser hele landet og har tjenester nært folk. Partiet har i tillegg hatt en sammenhengende medlemsvekst i fire år. Senterpartiet har et eget sekretariat på Stortinget på 20 personer som bistår partiets stortingsrepresentanter. Ansatte i stortingssekretariatet skal med basis i Senterpartiets politikk og verdigrunnlag bistå stortingsgruppa i sitt daglige virke på Stortinget.

For spørsmål om stillingen kontakt sekretariatsleder Ane Hansdatter Kismul, ane.hansdatter.kismul@stortinget.no, 910 06 060

Senterpartiets stortingsgruppe
KARL JOHANS GATE 22