18 kommuner på 18 timer - Beate tar heile Telemark i bruk torsdag 5.september!

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Torsdag 5. september tar Telemark Senterpartis førstekandidat Beate Marie Dahl Eide hele Telemark i bruk, og reiser i 18 kommuner på 18 timer. Med seg på veien har ho ei budstikke hvor ho skal samle inn de viktigste sakene i de ulike kommunene som Beate skal jobbe for å løse når ho kommer på Stortinget. Det overordna formålet med turen er å vise at Senterpartiet vil ta hele Telemark i bruk. Livet leves lokalt, og det er her en må ha gode velferdstilbud, veier, jernbane og bredbånd og arbeidsplasser.

Hele Telemark – 18 kommuner på 18 timer
Torsdag 5. september tar Telemark Senterpartis førstekandidat Beate Marie Dahl Eide hele Telemark i bruk, og reiser i 18 kommuner på 18 timer. Med seg på veien har hu ei budstikke hvor hu skal samle inn de viktigste sakene i de ulike kommunene som Beate skal jobbe for å løse når hu kommer på Stortinget. Det overordna formålet med turen er å vise at Senterpartiet vil ta hele Telemark i bruk. Livet leves lokalt, og det er her en må ha gode velferdstilbud, veier, jernbane og bredbånd og arbeidsplasser.

Vi ønsker media velkommen til å være med på hele turen, deler av den eller på enkeltstopp. Det blir mulighet til å sitte på i bilen for en lengre prat med Beate på deler av strekningene, vi sørger for transport tilbake til utgangspunktet. Hele turen blir streama (i hvert fall der det er mobildekning), og vi kan love godt humør i 18 timer.

Her er reiseruta med stopp, tidspunkt og politisk fokus:

1. 06.00 – Siljan kommune. Besøk i fjøset hos leder i Telemark Bondelag Kjell Sølverød. Fokus på norsk matproduksjon.
    Adresse: Rustadveien 270, Siljan.

1. 07.00 - Skien kommune. Frokostbesøk hos sentral politiker i Skien.

Adresse: Skien.

1. 07.40 - Porsgrunn kommune. Utdeling av refleks til pendlere på jernbanestasjonen med fokus på bedre samferdsel.

Adresse: Jernbanegata 16, Porsgrunn.

1. 08.20 – Bamble kommune. Befaring på fylkesvei 201 mellom Sundby og Ris hvor det er nyasfaltert. SP kjempa for 100 ekstra millioner til fylkesveiene i fylkestinget.
    Adresse: Oppmøte ved E-18, avkjøringa til Ris.

1. 09.20 - Kragerø kommune. Stopp på Volum i Sannidal. Senterpartiet ønsker fortgang i utbygging av Grenlandsbanen, og vil ha stopp på Volum slik at Kragerø igjen er på jernbanekartet.
    Adresse: Kjølebrøndsveien 5, Sannidal.

1. 10.30 - Drangedal kommune. Lunsjstopp på Holte gås og and (låven). Fokus på kortreist mat.
    Adresse: Holte, litt videre fra sentrum av Drangedal langs Fv38. Gårdsutsalget ligger i rett ved veien.

2. 12.00 – Nissedal kommune. Besøk på Fjone skule. Fokus på gode velferdstilbud der folk bor.

Adresse: Fjone

1. 13.15 - Fyresdal kommune. Omvising på Telemark kildevann, deretter sitter Beate på

med en av bedriftens transporter til Kviteseid. Gode veier er nødvendig for næringsetablering i distriktene.

Adresse: Molandsmoen industriområde, Fyresdal

1. 14.30 - Kviteseid kommune. Beate presenterer sin 10-punktsliste for levende bygder på Kafe Hvidesøe.
    Adresse: Kviteseidgata 33.

1. 15.45 - Tokke kommune. Middagsmøte med Kleppo trevarefabrikk på Høydalsmo kro, evt  også fokus på frivillighet og betydningen av dugnad og frivillig arbeid i Høydalsmo. . Tema er næringslivsbeskatning, og spesielt skattefunnordningen./evt frivillighetes rolle for Høydalsmo.
    Adresse: Høydalsmovegen 752

1. 16.45 – Vinje kommune. Besøk på Galleri Straume for å drøfte etablering av arbeidsplasser, bygdemobilisering og folketallsvekst i Vinje.
    Adresse: Straumekrysset, Øyfjell

1. 18.00 – Tinn kommune. Aksjon med utdeling av kortreist mat til forbikjørende på Bergstaulen seter.
    Adresse: Ligger ca 900 meter vest for Rjukan fjellstue langs Fv37

1. 19.45 - Hjartdal kommune. Stopp på bensinstasjonen i Sauland (Shell) for å spise kake og feire at nå kommer Århus-Gvammen og Ørvella bru skal forbedres.
    Adresse: Saulandstunet, Sauland

1. 20.20 – Notodden kommune. Møte med sykehusaksjonen på Notodden over kveldsmat på Kafé Olea ved Heddal stavkyrkje.
    Adresse: Heddalsvegen 412

1. 21.20 - Sauherad kommune. Stopp hos fruktprodusent Nils Angar på Hjuksebø for prat om fruktproduksjon og toll.
    Adresse: Sauheradveien 1928

1. 22.00 - Nome kommune. Stopp ved kommunegrensa mellom Nome og Sauherad for orientering om utbedring av Rv36.
    Adresse: Stopp langs Rv36 på Nome sida av grensa mot Sauherad.

1. 22.35 - Bø kommune. Tur innom Den Gode Nabo i Bø for å hilse på studentene.
    Adresse: Bøgata 70.

2. 23.30 – Seljord kommune. Avslutning i sjøormtårnet med en liten skål for innsatsenJ

Adresse: Bjørgeøyane ved Seljord sentrum.

Kontakt

Fylkessekretær Sveinung Leikvoll for praktiske spørsmål/deltagelse: 91393570 Stortingskandidat Beate Marie Dahl Eide for politikken: 91739893

Anja Hjelseth koordinerer det praktiske underveis på turen: 99721769