197 millioner til midtrekkverk

Sist endret: 27.09.2020
I handlingsplanen for Nasjonal Transportplan vil det bli satt av 197 millioner kroner til midtrekkverk fra Aust-Agder grense til Tangen i Sannidal fram til 2017. Dette kunne Senterpartiets stortingskandidat Beate Marie Dahl Eide røpe da hun var på lynvisitt i Kragerø torsdag morgen, skriver Kragerø Blad Vestmar.

Dermed blir det oppstart på midtrekkverkprosjektet på E18 fra Østerholtheia til Tangen i Sannidal neste år. Strekningen som skal sikres er på sju kilometer. Hele prosjektet skal være ferdigstilt i 2017, skriver Kragerø Blad Vestmar.

– Denne strekningen har vært altfor dårlig trafikksikret, slår Dahl Eide fast og garanterer at nesten 200 millioner kroner blir satt av til prosjektet.

Sikringen dreier seg ikke bare om midtrekkverk, men også om utvidelse av veibredden med forbikjøringsareal.

– Dette vil absolutt være en god begynnelse for økt trafikksikkerhet. Samtidig skal vi ha fullt trøkk på den videre utbyggingen av E18 mellom Rugtvedt og Dørdal, sier stortingskandidaten til Kragerø Blad Vestmar.