Aisha Naz Bhatti topper Sp-listen i Oslo

Sist endret: 27.09.2020 #Oslo
Aisha Naz Bhatti (35) topper forslaget Oslo Sps stortingsliste. Listen behandles 13. juni. - Oslo trenger et parti som kjemper for inkludering, mindre forskjeller og en grønn by, sier Naz Bhatti.

Aisha Naz Bhatti (35) topper forslaget til stortingsvalgliste for Oslo Sp. Listen skal behandles på nominasjonsmøtet mandag 13. juni.

- Valgkampen i 2013 beviste for meg at Oslo trenger et parti som kjemper for inkludering, mindre forskjeller og en grønn by. Jeg ønsker å være den stemmen på Stortinget for Oslo, og ser med forventning fram til nominasjonsmøtet, sier Aisha Naz Bhatti. Hun fastslår at hovedstaden vil få det bedre med en ny regjering der Sp er med. Regjeringen sentraliserer og strammer inn velferdstjenestene, vi vil kjempe for folkestyre, nærhet og levende bydeler!

Naz Bhatti jobber nå som rådgiver for Sp på Stortinget, og håper hun kan være et forbilde for andre minoritetskvinner og for de med innvandrerbakgrunn. – Jeg opplever at partiet satser på meg og gir meg tillit, og jeg synes det er flott å vise at en mor bosatt på østkanten kan være en ledende politiker for Senterpartiet. Det viser at alle kan engasjere seg, og være med og påvirke samfunnsutviklingen!

På andreplass har nominasjonskomiteen foreslått Syver Zachariassen (27). Zachariassen er leder i Ungdom mot EU, og opptatt av spørsmål knyttet til selvråderett og demokrati. – Sakene med Finanstilsyn og TISA-avtalen viser med all tydelighet at vi trenger et parti som står for demokratisk innsyn og at Norge skal være en selvstendig nasjon, sier Zachariassen, og opplever at mange velgere i Oslo er enig med Senterpartiet i dette spørsmålet.

Valgkomiteens leder John Andre Storebø er svært fornøyd med at komiteen har fått Aisha og Syver på topp. – De har unik erfaring, er uredde og tydelige og kommer til å bli flotte frontfigurer for Sp i valgkampen, sier Storebø, og sier at ambisjonen er at stemmene til Sp i Oslo skal være med og vippe FrP og Høyre ut av regjeringskontorene neste høst.

Nominasjonsmøtet avholdes mandag 13. juni klokka 18:00 på Galleri Oslo. Her møter det utsendinger fra lokallagene, Oslo Senterkvinner og Oslo Senterungdom.

Her er hele listeforslaget fra nominasjonskomiteen i Oslo Senterparti:

Plass på listen Kandidatnavn
1 Aisha Naz Bhatti