Arne Bergsvåg på topp for Rogaland Senterparti

Sist endret: 27.09.2020 #Rogaland
1. kandidat Arne Bergsvåg fra Vindafjord er glad og ydmyk for fornyet tillit og er topp motivert for fire nye år i fylkespolitikken. 2. kandidat Sofie Margrethe Selvikvåg, Sandnes ser også fram til å fortsette arbeidet som fylkestingrepresentant for Senterpartiet og å jobbe videre med utfordringene innenfor videregående skole. Vider er de svært godt samstemte om at Sp har nominert et særs kompetent lag som er klare til å ta et krafttak for hele Rogaland. Begge toppkandidatene er i dag medlemmer av fylkestinget.

Arne Bergsvåg presiserer at ”den sterke sentraliseringa og systematiske nedbygging av verdifull matjord og en usosial nasjonal politikk, derfor er Senterparitet sine verdier mer aktuell enn noen gang.”

Viktige saker for Rogaland Senterparti blir å utvikle et veinett i tråd med samfunnsutviklingen, et tjenlig kollektivtilbud og trygge skoleveier for våre barn.

Et videregående opplæringstilbud som er i tråd med samfunnet sine behov hvor satsingen rettes mot innholdet i skolen og hvor enkelteleven gis anledning til å gjennomfører sitt utdanningsforløp.

For å motvirke den styrte sentraliseringen ønsker Senterpartiet å legge tilrette for en positiv utvikling i hele fylke.

De øvrige 20 første kandidaten er:

3.  Torkel Myklebust, ordfører i Suldal

4. Ruth Evy Berglyd, Eigersund

5. Leif Christian Andersen, Stavanger

6. Ingve Berntsen, Hå, Senterungdommen

7. Hanne Marte Vatnaland, Gjesdal, Senterungdommen

8. Tor Asle Grønningen, Karmøy

9. Dagny Sunnanå Hausken, Rennesøy

10. Lene Sikveland, Time

11. Kjetil Slettebø, Bjerkreim, Senterungdommen

12. Tor Inge Eidesen, Haugesund

13. Lill Laugaland, Hjelmeland