Arne Limkjær ? 40 år i Senterpartiet

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
1. august hadde Arne Limkjær vært ansatt i Senterpartiet i 40 år. Vi som har gleden av å samarbeide med Arne stiller oss blant gratulantene.

Arne Limkjær kan fortelle at det første kontoret til Vestfold Senterparti var i Meierigården i Tønsberg. Samuel Røed fra Sandefjord var fylkesleder da Arne Limkjær ble ansatt i 1975, men Arne smiler og sier:
   - Det var nok helst slik at min forgjenger Einar Hem mer eller mindre "headhuntet" meg til jobben. Men sånn formelt så er det jo partiet sentralt som ansetter fylkessekretærer, og partileder den gang var Dagfinn Vårvik.

Når Arne Limkjær blir utfordret på hva som er med morsomste med jobben svarer han tre ting:
   - Det morsomste med jobben har nok vært det å treffe og bli kjent med så utrolig mange folk, både innen fylket, men også på standsbasis. Og det å ha vært med på å sikre et nei til både EF og EU ved to folkeavstemminger har nok vært blant de største begivenhetene, foruten at vi klarte å få Eva Lian innvalgt på Stortinget.

Kathrine Kleveland som er fylkesleder i dag setter stor pris på Arne Limkjær som alltid stiller opp,  svarer på alt bestandig, og ikke minst er Arne et uttømmelig historisk leksikon når det gjelder Senterpartiets historie.

Men så har han da også vært en aktiv del av Senterpartiet selv i 40 år...
Vi gratulerer!