Drangedal - Et godt sted å bo

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
For snart 13 år sida fant vi helt tilfeldig et småbruk til salgs i Kjosen. Vi slo til, og har aldri angra på det. Vi ante ingen ting om dette kom til bli et godt sted å bo, men det er det virkelig. Drangedal har mye å tilby, mange forskjellige aktiviteter for store og små. Drangedal har flott natur overalt, noe jeg setter veldig høyt. Drangedal har gode skoler og barnehager, og god eldreomsorg. Mye kan selvsagt bli bedre, men slik er det vel stort sett overalt. Fælt lite er perfekt her i verden. Dette må vi jo jobbe med, og finne gode løsninger som vi kan være stolte av i årevis.

Det er flott at folk som ønsker å bygge i utkanten, i stor grad kan få til dette der de ønsker. Dette må vi fortsette å legge til rette for. Drangedal er en stor kommune med mange muligheter.

Mange muligheter for et godt sted å bo.

Drangedal Senterparti vil jobbe for at Drangedal kommune skal fortsette å være et godt sted å bo også i framtida. Vi vil legge til rette for næringsutvikling slik at flere kan få jobbe der de ønsker, og legge til rette for at folk som ønsker det kan få tomter. Vi vil jobbe for å få gode og varige løsninger i Kroken barnehage. Det vi har nå er en god midlertidig løsning, men den er midlertidig – altså ikke varig. Vi vil jobbe for at Drangedal kommune skal bestå som i dag, som en kommune. Vi kommer til å bli slukt og glemt om vi blir en del av Stor-Grenland, og vi tror at vi kan fint klare oss slik vi gjør i dag. Et svømmebasseng hadde jo vært vel og bra, men det er så mange andre viktigere ting å ta fatt på at det er rett og slett umulig på mange år slik vi ser det.

Snart er det valg og mange tanker og meninger er i omløp.

Godt valg!

Hilsen Monica Tveitan, 2. kandidat for Drangedal Senterparti som ønsker at Drangedal skal fortsette å være  "et godt sted å bo" :)