En politiker overnatta ute i Bamble for å markere friluftsåret-- Heidi Herum

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Heidi Herum tok med seg sine to barn og overnattet ute i Herum-skogen natt til onsdag. Hun ville berge Bambles ære, sier hun. Heidi Herum er Senterpartiets listetopp i Bamble. Da oppfordringen og invitasjonen til overnatting ute gikk til politikerne, kunne ikke ordføreren eller varaordføreren være med hele natta. Heidi Herum bestemte seg da for at i alle fall én politiker i kommunen skulle være med på markeringen av inngangen på Friluftslivets år.

– På mange måter vil jeg sikre kommunens «ære», smiler hun.

Viktig år

I tillegg til å være listetopp og sitte i oppvekst- og kulturutvalget for Senterpartiet, jobber hun som folkehelsekoordinator i Bamble kommune. Og friluftsliv er for henne helt klart en vei til god helse.

– Det er et viktig år vi går inn i nå. Friluftsliv er meget viktig i forhold til folkehelsa, og det at det blir satt fokus på dette gjennom et helt år vil helt sikkert gjøre at enda flere finner veien ut i frisk luft og til sunne aktiviteter, sier hun.