? En samlende tillitsmann

Sist endret: 27.09.2020 #Hedmark
? Trygve Slagsvold Vedum fra Stange vil bli en samlende leder for hele senterbevegelsen i Norge, sier Aasa Gjestvang, fylkesleder i Hedmark Sp.

Trygve Slagsvold Vedum er innstilt som leder i Senterpartiet:

– Valgkomiteens enstemmige innstilling på Trygve Slagsvold Vedum fra Stange og Hedmark som Senterpartiets nye leder, er et tydelig signal om at Senterpartiet ønsker seg en samlende leder for hele senterbevegelsen i Norge, sier Aasa Gjestvang, fylkesleder i Senterpartiet i Hedmark.

Valgkomiteen la i dag fram sin innstilling til ny ledelse i Senterpartiet som skal velges på det ekstraordinære landsmøtet mandag 7. april. Der foreslås Slagsvold Vedum som ny leder av partiet.

– Trygve Slagsvold Vedum vil bli en meget god leder for Senterpartiet. Jeg er overbevist om at han vil makte å samle og skape begeistring for partiet, samtidig som han vil legge vekt på at partiet skal utvikle ny og god politikk fram mot valget i 2017, sier Gjestvang.

Valgkomiteen legger fram en delt innstilling på valg av nestledere i partiet.

– Jeg er uansett sikker på at hvem som enn skulle bli valgt som nestledere i partiet, så vil Trygve bli det fremste varemerket Senterpartiet i Norge har. Vi i Hedmark Senterparti vil være med og legge til rette for at Slagsvold Vedum får armslag til å utvikle både politikken og partiorganisasjonen i årene som kommer, sier Gjestvang.