En stjerne er sloknet

Sist endret: 27.09.2020 #Nordland
Lokalpolitikeren, fylkespolitieren og Stortingspolitikeren fra Lofoten er ikke i blant oss lenger. På en brutal måte forulykket han på traktor i dag. Alf Ivar Samuelsen etterlater seg mange i dyp sorg nå. Han vil bli husket for sin vennlige fremtreden, og for sitt ukuelige pågangsmot. Helt til det siste sto han på for Senterpartiet som lokallagsleder i Flakstad.

En trist melding nådde fylkeshovedstaden i ettermiddag. Alf Ivar Samuelsen er gått bort på tragisk vis. Han forulykket under traktoren sin i formiddag. Våre tanker går til hans familie som uten forvarsel mistet sin krumtapp i tilværelsen. Han ble 72 år, og ofret mer enn halvparten av livet på politikken, og på Senterpartiet. Han vil bli husket av mange som en sympatisk mann med et vennlig ord til alle. Selv om han ikke var enig med alle, respekterte han til fulle at andre hadde divergerende syn på små og store politiske saker. Alf Ivar etterlater seg et stort tomrom det vil bli vanskelig å fylle. Flakstad lokallag og Nordland Senterparti har mistet en av sine fremste bautaer. Vi lyser fred over hans minne.