Erling Laugsand gjenvalgt som leder i Senterungdommen

Sist endret: 27.09.2020
Erling Laugsand fra Møre og Romsdal ble i helgen gjenvalgt som leder på Senterungdommens landsmøte. Laugsand ble valgt med 149 stemmer.

- Jeg gleder meg til å lede Senterungdommen det neste året og er veldig takknemlig og glad for den støtten jeg har fått fra landsmøte, sier Laugsand. Det kommende året blir viktig for Senterungdommen og Senterpartiet. Det føres en mer mørkeblå politikk enn noen gang.  I forslag etter forslag har de gått løs på alle de virkemidlene vi har for at vekst, trivsel og utvikling ikke bare skal skje i de største byene, men over hele landet.

- Til høsten er det lokalvalg og vi skal jobbe beinhardt for at Senterpartiet farger landet grønt, og at mange av våre representanter er ungdom, avslutter Laugsand.

Med seg som nestledere får Laugsand Ada Arnstad fra Nord-Trøndelag som politisk nestleder og Emilie Enger Mehl fra Hedmark som organisatorisk nestleder. Landsmøte valgte følgende personer som øvrige sentralstyremedlemmer:

Internasjonal leder              Leif Christian Andersen                  Rogaland

1. styremedlem                    Magnus Weggesrud                        Buskerud

2. styremedlem:                      Syver  Zachariassen                     Oslo

3. styremedlem:                      Erlend Herstad                                   Sogn og Fjordane

4. styremedlem:                      Rikke Håkstad                                   Troms

5. styremedlem:                      Knut Skinnes                                     Buskerud

1. vara:                                   Per-Martin Sandtrøen                        Hedmark

2. vara:                                   Kristin Ljosland                                            Vest Agder

3. vara:                                   Kjetil Slettebø                                    Rogaland

4. vara:                                   Eivind Steig                                       Sogn og Fjordane

5. vara:                                   Eirill Teigstad                                    Nordland