Feiret at Lardal fikk Senterparti-ordfører.

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Årsmøtet i Lardal Senterparti hadde rekordbesøk på sitt årsmøte på Gavelstad nylig, med noen og tjue tilstede.

Det var nok ikke bare den ekstra store bløtkaka de hadde bestilt for å feire at Lardal Senterparti fikk ordføreren ved høstens valg som trakk, men også diskusjonen rundt innbyggerinitiativet om folkeavstemning som var presentert på en pressekonferanse samme formiddag.

Lokallagsleder Sølver Sjulstad ledet møtet. I årsmeldingen orienterte han om godt lokallagsarbeid, der kommunestrukturdebatten naturlig nok har satt sitt preg på arbeidet. I årsmeldingen står det at dette ikke hadde vært noen enkel sak, men at lokallaget etter lang prosess hadde gått for sammenslåing med Larvik, og gått til valg på det.

Det var en innkommen sak, og det var et forslag på uttalelse fra Frode Lindtvedt. Uttalelsen gikk på å imøtekomme innbyggerinitativet på 760 underskrifter ved at Lardal Senterparti skulle gå for folkeavstemning. Det ble en ryddig debatt, der Lindtvedt la fram sin sak, flere blant annet ordfører Knut Olav Omholt tok historien og begrunnet hvorfor han ville stemme nei. Fylkesleder Kathrine Kleveland la fram Senterpartiets prinsipielle syn, og sa samtidig at hun hadde respekt for de lokale prosessene rundt i de ulike lokallagene. Forslaget ble avvist mot en stemme.

Vanlig årsmøtesaker og valg av et nytt styre gikk fint. Sølver Sjulstad fortsetter som lokallagsleder, og fikk med seg Gunvor H. Ruberg, Knut Olav Omholt, Per Einar Hoff og Synnøve Tepsel som styremedlem.

Lardal er et livskraftig lag, som opplevde å få økt antall stemmer ved høstens valg. Det er bare å gratulere Senterpartiet med Vestfolds ordfører nummer tre, Knut Olav Omholt, og ønske han og laget hans alt godt for Lardal videre!