FLAUT FOR HØYRE OG FrP

Sist endret: 16 03 2017
- Det dårligste tilbudet på lenge, sier fylkesleder Morten Vollset om tilbudet som staten la fram i jordbruksforhandlingene.

-Dette må være det dårligste tilbudet siden FrP ble stiftet, er førstekandidat Morten Vollset (Sp) sin første kommentar til statens tilbud til bøndene. Her viser alle undersøkelser at folk vil ha ren og trygg mat og er villige til å betale for det, og så klarer regjeringa å legge fram et tilbud som oppfattes useriøst dårlig. Det gir ikke mening, og er heller ikke i tråd med Stortingets føringer, fastslår Vollset.

Vollset er spesielt oppgitt over at tilbudet er dårlig på korn. -I Akershus produserer vi 21% av kornet i Norge og vi må produsere mer. Da er det skuffende at kornbøndene vil tape på dette tilbudet. Tilbudet er rett og slett katastrofalt dårlig for kornbøndene i Akershus, mener Vollset.

Tilbudet viser at det er forskjell på hvem som styrer landet. Senterpartiet ville aldri godtatt et slikt skambud til de som produserer maten vår.