Folkemøtet om reguleringsplan 27. august

Enebakk Senterparti fikk full oppslutning om folkemøtet på Mjær ungdomsskole torsdag. Over 100 deltakere og livlig debatt. - Jeg er overveldet over oppslutning og gode meldinger etter møtet, sier leder i Enebakk Senterparti, Hans Kristian Solberg. - Dette var tydeligvis et møte folk hadde behov for nå, sier Solberg. Les også oppslagene i Enebakk avis og Østlandets blad.

Program folkemøte BY20 og BY21

(Våglibyen, Brinken, Indrefileten – kjært barn har mange navn)

27. august kl 18.30

C-arealet på Mjær Ungdomsskole

·        Velkommen

·        Presentasjon av prosjektet ved tiltakshaver – 15-20 minutter *)

·        Inntil 5 minutters innlegg ved:

o       Aksjonsgruppa for bevaring av friområdet v/Lasse Thorsen

o       Enebakk Historielag v/Henning Bergersen

o       Estetikk og byggeskikk i Enebakk v/Sturla Kaasa jr.

o       Gruppa mot adkomstvei gjennom Gaupeveien v/Einar Holstad

o       Orienteringsgruppa IL Driv v/Sturla Kaasa sr.

·        Spørsmål og meningsytringer fra møtedeltagerne

·        Avslutning

Ordstyrer: Reidar Mørk

Møtet avsluttes ca kl 21.00.

*) Dessverre har det på nåværende tidspunkt ikke latt seg gjøre å få noen fra tiltakshaver til å orientere om prosjektet. Vi har også forespurt teknisk etat i Enebakk kommune til å orientere om prosjektet, men heller ikke de har mulighet til å komme.

Det er beklagelig at ingen ansvarlige til nå har klart å prioritere å møte opp for å holde en orientering om et så stor og viktig prosjekt. Vi håper imidlertid at det skal la seg løse innen møtet. Hvis ingen ansvarlige stiller opp, vil arrangør holde en gjennomgang av hovedelementene i reguleringsplan.

Har du meninger om utbygningsplanene, interessert i utviklingen i kommunen, eller bare er nysgjerrig, er du hjertelig velkommen!

Arrangør: Enebakk Senterparti