Givende bedriftsbesøk.

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
-Vi har besøkt gode eksempler på det produserende Vestfold, sier stortingskandidat Kathrine Kleveland. Onsdag denne uka fortsatte lokallagsturneen til stortingskandidat Kathrine Kleveland, med besøk i Re kommune.

Andrekandidat og ordfører Thorvald Hillestad hadde sammen med lokallaget fått på plass besøk hos to hjørnesteinsbedrifter i kommunen - Huseby kjøkken og Nortura Eggprodukter. Nyansatt regiondirektør for NHO Vestfold, Kristin Saga, deltok på begge bedriftsbesøkene.

Huseby er en av de største norskeide kjøkkenprodusentene, og satser på kvalitet og design i et utrolig krevende marked. Administrerende direktør Kjell Huge Melvoll gir de ansatte mye av æren for at de har økt inntjeningen på tross av at finanskrisen fortsatt merkes godt. – Vi har enormt lojale og dyktige medarbeidere, og har de siste årene fokusert på det som er selskapets særpreg; kvalitet, service og smarte løsninger, sier Melvoll.

Fra kjøkkeninnredninger gikk turen videre til et produkt som ofte brukes på kjøkkenet, nemlig egg og Nortura Eggprodukters anlegg i Revetal. Hit finner 120 millioner egg veien årlig, og sendes ut av fabrikken i form av 30 ulike eggprodukt. Direktør Thomas Lagarhus omtaler egget som verdens mest allsidige matvare, og mener salgssuksessene vaffelplate og omelett viser at folk vil ha det som ser ut som og smaker som hjemmelaget. – Vi lager fem millioner vaffelplater i året, og får tilbakemeldinger på at de smaker like godt som de vaflene folk lager hjemme. Det er et kvalitetstegn, sier Lagarhus.

Kathrine Kleveland var storfornøyd etter dagen i Re. – Vi har sett gode eksempler på det produserende Vestfold. Bedrifter som konkurrerer nasjonalt og internasjonalt, som er opptatt av lokalmiljøet rundt seg og som strekker seg langt for å utvikle nye produkter og løsninger og sørge for at de fortsatt er markedsledende, sier Kleveland.