Gro-Anita Mykjåland foreslås på 1. plass i Aust-Agder

Sist endret: 27.09.2020
Nominasjonskomiteen til Aust-Agder Sp foreslår Gro-Anita Mykjåland (Iveland) som førstekandidat, Oddbjørn Kylland (Lillesand) som andrekandidat og Regine Olimstad (Vegårshei) som ungdomskandidat.

- Gro-Anita er en særdeles dyktig og engasjert kandidat. Hun har gjennom nominasjonsprosessen hatt stor oppslutning i lokallaga i hele fylket. Vi er svært glade for å kunne presentere henne som vårt forslag til Senterpartiets førstekandidat ved stortingsvalget.  Hun vil sammen med Oddbjørn og Regine utgjøre et godt lag for Senterpartiet, sier leder av nominasjonskomiteen Tarald Myrum.

- Det er også moro å kunne presentere et listeforslag med så mange unge og engasjerte kandidater, noe vi har lagt vekt på å få til fra nominasjonskomiteen side, sier Tarald Myrum.

Nominasjonskomiteens i Aust-Agder Sps komplette listeforslag til stortingsvalget 2017:

Listeplassering

Erik Olimstad

Arendal

1996

Gro-Anita Mykjåland (40) har vært ordfører i Iveland siden 2011 og medlem i Senterpartiets sentralstyre siden 2013. Hun har dermed erfaring fra både lokal- og rikspolitikk og er en svært godt kvalifisert kandidat.

Oddbjørn Kylland (41) er kommunestyremedlem i Lillesand. Han er også medlem av fylkestinget og leder av samferdsels- og miljøkomiteen der. I tillegg har han siden 2012 vært fylkesleder av Aust-Agder Senterparti.

Regine Olimstad (22) er vår ungdomskandidat. Hun er aktiv i Senterungdommen og har tidligere vært fylkesleder i Aust-Agder Senterungdom. Hun studerer nå sykepleie.

Nominasjonsmøtet skal avholdes 8. desember.