GRØNN BIOGASS I VESTFOLD

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Dette er en del av klimaløsningen, jubler Kathrine Kleveland, etter at det ble klart at det skal bygges et anlegg for biogass ved Tønsberg.

Vesar, avfallsselskapet i Vestfold, vedtok på ekstraordinær generalforsamling 3. juni enstemmig å etablere et biogassanlegg i Vestfold. Dette omtales som det største miljø- og klimatiltaket i Vestfold noensinne.

Kleveland mener kallenavnet ”Den magiske fabrikken” er svært passende, fordi biogassanlegget gjør avfall og hittil lite verdsatte produkter om til drivstoff og biogjødsel. – Dette er bra for klimaet, landbruket og forbrukerne! - Avfall blir omgjort til klimanøytral energi og mat. Vi tenker globalt og handler lokalt, sier Kleveland.

-Dette heier jeg på, og er glad for at dette har kommet så langt i Vestfold! Dette er god og praktisk Senterpartipolitikk, her utnytter vi ressursene til beste for både folk i dag og for framtiden, avslutter Kleveland.