Grønn vind over Sør-Trøndelag

Den siste uken har det blåst en grønn vind over Sør-Trøndelag! Senterpartiet sin fylkesordførerkandidat Gunn Iversen Stokke synes det er motiverende å se de gode meningsmålingene rundt omkring i kommunene.

I følge flere lokale meningsmålinger går Senterpartiet frem i flere Sør-trønderske kommuner. Denne uka har avisene Trønderbladet, Hitra-Frøya og Fjell-ljom presentert lokale meningsmålinger hvor Senterpartiet går frem. Den største økningen er det Sivert Moen og Midtre Gauldal Senterparti som får oppleve. De går frem hele 3 prosentpoeng fra forrige valg og ender opp med en oppslutning på 18,4 %. Samtidig går vi frem 2,5 prosentpoeng i bergstaden Røros og 0,8 prosentpoeng på Frøya.

Senterpartiet sin fylkesordførerkandidat Gunn Iversen Stokke synes det motiverende å se de gode meningsmålingene rundt omkring i kommunene. «Jeg vet det ligger mye hardt arbeide bak de gode meningsmålingene derfor er det ekstra stas å se at det går veien», sier hun.

Iversen Stokke legger til at nå må vi brette opp ermene å sørge for å stå på de siste dagen før valgdagen. Vi må fortsette å fortelle Sør-trønderen om hvordan vi vil utvikle lokalsamfunnet, kommunene og fylket.

Meiningsmåling (uke 35.)

Frem 3 % i Midtre Gauldal (Trønderbladet)

Frem 2, 5% på Røros (Fjell-ljom)

Frem 0,8 % på Frøya (Hitra-Frøya)