Inge Høyen er SPs ordførerkandidat i Svelvik

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Vi presenterer ei liste på hele 17 personer. Det gir både god bredde og variasjon i møte med velgerne ved høstens kommunevalg, noe vi er godt fornøyd med. Vi satser derfor på økt oppslutning, sier lokallagsleder i Svelvik Sp, Inge Høyen.

Senterpartiet har tatt et hovedansvar for å holde trygg og stø kurs gjennom den svært krevende økonomiske og politiske situasjonen som har preget Svelvik-samfunnet. Alt tyder nå på at vi har maktet å gjenvinne nødvendig styring og kontroll over kommuneøkonomien. Men fortsatt har vi svært krevende år foran oss. Derfor er det helt avgjørende at velgerne gir oss mandat til å videreføre den ansvarlighetslinjen vi har vært med på sette ut i livet, også i neste periode, så vi ikke skusler bort det som alt er oppnådd.

For min egen del er jeg beredt til å ta det ansvar som kreves, inkludert det å stille til valg som partiets ordførerkandidat. Det er et krav fra partilaget, og en følge av at det pr. i dag er mer uforutsigbart enn noen gang å spå noe om høstens Svelvik-valg. Mange har gitt uttrykk for at man ønsker et slikt utfall, men det opp til  velgerne å legge til rette for det ved å bruke vår liste. Såkalte «slengerstemmer»  på andre valglister er i denne sammenheng helt bortkastet. Det påvirker kun rekkefølgen mellom personene. Det er utelukkende antall lister  som er benyttet, som avgjør styrkeforholdet mellom de ulike partiene, avslutter Høyen.

SENTERPARTIETS LISTE VED KOMMUNEVALGET 14. SEPTEMBER 2015 I SVELVIK KOMMUNE
  1. INGE HØYEN