Kamp om 1. plass til stortingsvalget i Finnmark Sp

Sist endret: 27.09.2020 #Finnmark
Finnmark Sp har etter andre runde i nominasjonsprosessen mange dyktige kandidater som kjemper om de første plassene på Stortingslisten, her er syv aktuelle kandidater.

Finnmark Senterparti har etter andre runde i nominasjonsprosessen mange dyktige kandidater som kjemper om de første plassene på Stortingslisten.

Etter innspill fra lokallagene kan partiet presentere følgende kandidater som er aktuelle for å toppe liste:

Aina Nilsen, Hasvik
Anne Toril Balto, Karasjok
Geir Iversen, Hasvik
Bengt S. Johansen, Alta
Kurt Wikan, Sør-Varanger
Fabrice Caline, Loppa
Nancy Porsanger Anti, Tana

- Nominasjonskomiteen er i gang med en grundig prosess for å avgjøre hvem som blir valgt til å fronte partiets politikk og ivareta Finnmarks interesser på Stortinget. Den endelige avgjørelsen finner sted på partiets nominasjonsmøte den 29. oktober, sier Jan Martin Rishaug, leder i Finnmark Senterpartis nominasjonskomite.

- Finnmark Senterparti er glade for at vi har så mange dyktige kandidater som ønsker å representere Senterpartiet på Stortinget og arbeide for en politikk som tar hele landet i bruk, sier Jan Martin Rishaug,