Kathrine Kleveland på topp

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
50-åringen fra Holmestrand ble som ventet valgt til å toppe Stortingslista til Vestfold Sp på nominasjonsmøtet 3 november.

Kathrine Kleveland som ventet på topp.

Kathrine Kleveland var en klar favoritt på forhånd. Hun blir beskrevet som en svært engasjert og entusiastisk person. Kleveland har som leder av Vestfold Sp gjort partiet adskillelig mer synlig. Ved siste måling i Vestfold hadde partiet 5,2 %, en formidabel framgang.

Kathrine sitter i dag på Fylkestinget og er med i Sentralstyret for Senterpartiet. Her, samt som leder av Nei til EU, har hun vist at hun har en stor arbeidskapasitet.

Kleveland har tidligere vært leder i Norges Bygdekvinnelag, har sittet i styret til Norges Bondelag, ledet Nettverk for GMO-fri mat og fòr og ledet Skolematens venner.

Nominasjonskomiteen ved leder Jørgen Hvitstein er stolte av lista som ble forelagt nominasjonsmøte. - Vi har hatt flere intervjurunder med de fem på topp, og det er et særs sterkt og godt lag vi har fått på plass. Vi synes det er ekstra stas å ha fått to ungdomskandidater blant toppene. Det er henholdsvis Henriette Sørbøe på 3. og Oda Maria Irgens Hokstad på 5. han refererer til.  Per-Asbjørn Andvik fra Re fikk andre plassen og Olav Nordheim fra Larvik fjerde.