Kjersti Toppe og Per Olaf Lundteigen til Rjukan 1.oktober

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Det er to rikspolitikere som har vist et enestående engasjement for framtida til Rjukan Sykehus. Det gjelder stortingsrepresentantene Kjersti Toppe, nestleder i helse-og omsorgskomiteen og stortingsrepresentant fra Buskerud Per Olaf Lundteigen. Onsdag 1. oktober kommer de nok en gang til Tinn og ønsker møter med ledelsen i kommunen og de skal ha åpent møte på Rjukanhuset kl 19 med tema: Status og framdrift på Rjukan Sykehus.

Bjørn Sverre Sæberg Birkeland og Halvor Lurås er vertskap for de to fra Stortinget og de kommer direkte fra møter i Stortinget og ønsker møte sentrale folk i kommunen. Også folk knytta til sjukehuset og befolkningen ellers inviteres til en dialog på Rjukanhuset kl 19 på kvelden. Litt av utgangspunktet for besøket er arbeidet som har skjedd og skjer når det gjelder framtida for Rjukan Sykehus. Begge har utvist et stort og enestående engasjement for sjukehuset i Vestffjorddalen, og nå har alle nye medlemmer i Senterpartiet og andre interesserte anledning til å treffe Toppe og Lundteigen på Rjukanhuset, sier Lurås og Birkeland.