Kleveland innstilt som ny leder i Nei til EU

Sist endret: 27.09.2020
- En enstemmig valgkomité har i sitt møte 29. september innstilt Kathrine Kleveland til ny leder av Nei til EU etter Heming Olaussen, sier valgkomiteens leder Britt Tønne Haugan. Kleveland er nå leder Vestfold Senterparti og sentralstyremedlem i Senterpartiet.

- Kathrine Kleveland har god organisatorisk erfaring etter å blant annet ha ledet Norges Bygdekvinnelag i 6 år, styreleder for i Stiftelsen Skolematens venner og ikke minst har hun gjort seg bemerket som en samlende og god koordinator for nettverket for GMO-fri mat og for. Hun er også leder Vestfold Senterparti og sentralstyremedlem i Senterpartiet.

- Nei til EU er en viktig politisk organisasjon og allianse i norsk politikk. Vi forvalter nei-seieren fra 1994 på vegne av hele nei-siden, og det er viktig at Nei til EU fortsatt skal være en bred allianse der alle EU-motstandere skal føle seg velkommen. Vi trenger alle med på laget, og vi har plass til fler! sier Kathrine Kleveland.

Les hele pressemeldingen fra valgkomiteen i Nei til EU her: