Kommuneøkonomi, kommunesammenslåing, helse og villaks

Sist endret: 27.09.2020 #Rogaland
Dette var noen av temaene som kom opp når partileder Liv Signe var på besøk på Haugalandet den 1.august.

Liv Signe Navarsete startet morgenen med eit møte med Karmøy og Tysvær Senterparti, der tema for møtet var utfordringer som lokal politikerene møter i sin kommune. Både kommuneøkonomi og kommunesammenslåing kom opp som tema under møtet.

Både Tysvær og Karmøy ga tydlelig utrykk for en engstelse over hva en eventuell blåblå regjering vil bety for kommuneøkonomien.

Videre gikk turen til Åmsosen i Vindafjord der partilederen besøkte Hatteland. Liv Signe var veldigt imponert øver det hun fikk se og høre, det er imponerende hva man kan få til visst man står på og jobber. Spesielt spennende var det å se og høyre om satsingen på AutoStore.

Etter besøket på Hatteland reiste Liv Signe over til Hordaland og Etne. Der ble det ein spennende dag videre med foredrag og villaks/oppdrettslaks og utfordringene rundt dette, med en oppfølgende debatt om samme tema. Så deltok Liv Signe i helsedebatt på skakkesenteret,før hun hadde æren av å offisielt åpne Etne Marknaden.

Det ble en utrolig spennende dag der Liv Signe fikk se mye av hva Haugalandet har å by på samtidig som hun fikk snakket mye om den gode politikken Senterpartiet står for.

Se innslag fra TvHaugaland her: