Landsmøtet i gang

Sist endret: 16 03 2017
Ola Borten Moe innledet møtet med følgende utsagn: Det hart vært mørkt i Norge en tid. Med Høyre og FrP i førerstolen er det en naturlig konklusjon å trekke.

Mer enn 300 delegater inntok i går kveld Haugesund for å delta på Landsmøte i Senterpartiet. Nordland deltar med 15 utvalgte som siden fylkesårsmøtet har sett fram til å få være med på landsmøte i partiet sitt. For nestor Jon  Tørset var det ikke første gangen. Det var det heller ikke for fylkesstudieleder Kjersti Steinsholt Hansen fra Hamarøy. Fylkesleder Monika Sande deltok i fjor på det ekstraordinære landsmøtet hvor det ble valgt ny partiledelse. Resten av gruppa har ikke deltatt tidligere.

Det knytter seg stor interesse til hva Landsmøte kan bidra med først og fremst for å få til en valgkamp som vil bringe partiet oppover mot 2-sifrede galluptall. Avdøde lokal- og rikspolitiker Alf Ivar Samuelsen ble hedret med 1 minutts stillhet ved åpningen av landsmøtet. Hans politiske CV vitner om et aktivt liv både i- og utenfor poliitikken. Læreren og sosialsjefen vil bli husket i uoverskuelig tid.