Leif Christian Andersen ny fylkessekretær i Rogaland Sp

Sist endret: 27.09.2020 #Rogaland
Leif Christian Andersen (30) fra Stavanger er tilsett som ny fylkessekretær i Rogaland Sp.

Leif Christian Andersen kommer fra jobben som sykepleier ved akuttmottaket ved Stavanger Universitetssykehus. Han er allerede i litt i gang på kontoret, og starter i 80 prosent stilling over sommeren.

- Jeg er utrolig glad for å ha fått jobben som fylkessekretær og ser veldig fram til å få sette i gang. Det blir flott å jobbe i Senterpartiet, som virkelig er en tydelig motpol til sentraliseringspolitikken fra de store partiene, sier Leif Christian Andersen.

Leif Christian Andersen gikk på kokkelinje samt på allmennfaglig påbygg på videregående i Ølen og er utdannet sykepleier fra høyskolen i Haugesund. Under studietiden arbeidet han som avløser på flere gårder i Vindafjord. Leif Christian har også arbeidet som valgkampmedarbeider i Rogaland både ved stortingsvalget i 2013 og kommune- og fylkestingsvalget i 2015.

Leif Christian Andersen har allsidig organisatorisk bakgrunn fra speideren, musikklagen og ungdomsklubben. Han har blant annet vært medlem av Mellomkirkelig råd i Den Norske Kirke, nestleder i distriktsprogramrådet i NRK Rogaland og medlem av representantskapet i Kunstkolen Rogaland.

Leif Christian har lang erfaring fra Senterungdommen, både lokalt i Vindafjord og Stavanger, på fylkesplan i Rogaland og som sentralstyremedlem. I perioden 2007 – 2011 var han vara til kommunestyret i Vindafjord. Leif Christian er nå medlem i Hinna Bydelsutvalg, vararepresentant til bystyret i Stavanger og fast møtende vara til fylkestinget i Rogaland. Han er også kasserer i Stavanger Senterparti og studieleder i Rogaland Senterparti.

-  Det skjer mye positivt i partiet og jeg ser spesielt fram til å arbeide med lokallaga i hele fylket. Jeg gleder meg til å reise rundt i vakre Rogaland og bidra til å styrke det viktige arbeidet som blir gjort i lokallaga, sier Leif Christian Andersen.