Lisbeth Glittum ny fylkessekretær i Vestfold Sp

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Lisbeth Glittum (54) fra Bamble i Telemark er nå tilsatt som fylkessekretær i Vestfold Senterparti, og starter i jobben i august.

- Jeg grugleder meg veldig til denne jobben. Jeg har stor respekt for de utfordringene en slik jobb gir, samtidig som jeg har innmari lyst til å få ta del i alt det positive som nå skjer i Vestfold Senterparti, med Kathrine Kleveland som fylkesleder, sier Lisbeth Glittum.

Lisbeth Glittum har bred erfaring fra privat næringsliv og organisasjonsarbeid. De siste 14 årene har hun vært medeier og deltidsansatt i Bamble Rør AS, og har ved siden av hatt diverse deltidsengasjement innen salg, kultur, skole og barnehage. Lisbeth har hatt varierte oppdrag som selvstendig næringsdrivende, og har hatt styreverv i flere bedrifter. Hun har de siste årene tatt kurs innen ledelse og organisasjonsarbeid, bl. a. Female Future i regi av NHO og styrekompetanse fra BI.

Lisbeth Glittum har vært styremedlem i Telemark Senterparti, og har vært leder i Bamble Senterparti. Der er hun nå studieleder. Hun ble i fjor høst valgt til 1. vara til kommunestyret i Bamble kommune, og sitter nå i landbruksnemnda i kommunen. Lisbeth har vært aktivt med i frivillig organisasjonsarbeid helt fra hun som 14-åring var med å starte Bamble Bygdeungdomslag. Hun har siden hatt diverse styreverv i velforeninger, korps og annet barne- og ungdomsarbeid på kommune- og fylkesnivå, og de siste år i politikken.

- Jeg gleder meg til å starte over sommeren og lover å gjøre mitt beste, sier Lisbeth Glittum.