Liv Signe på Norgesturne:- Fast rødgrønn kurs

Sist endret: 27.09.2020
Sp-leder Liv Signe Navarsete reiser nå landet rundt for å fastslå en eneste ting: En stemme til Sp er en stemme til fortsatt rødgrønn regjering.

- La meg gjøre det klinkende klart: Høyre og Fremskrittspartiets politikk vil gjøre det vanskeligere og dårligere for mange hundre tusen mennesker i dette landet som lever i norske kommuner. Norsk matproduksjon blir dramatisk redusert. Og den overnasjonale styringen fra EU kommer til å bli øke hvis Høyre kommer i regjering. Senterpartiet er den fremste garantisten for sterke norske distrikter, betydelig satsing på samferdsel, norsk matproduksjon og et kritisk skille mellom Norge og EU, sier Senterpartileder Liv Signe Navarsete.

- Slik er det i dag, og slik vil det være etter valget – uansett valgresultat. Senterpartiets samfunnsrolle er blant annet å være folkets viktigste ombudspersoner i disse sakene, og i den rødgrønne alliansen har vi gjennom åtte år sikret bedre norske kommuner, historisk satsing på veier og jernbane, økt norsk matproduksjon og et kritisk forhold til EU-makten. Det skal vi fortsette med i årene fremover også, sier Navarsete.

-Jeg ser veldig få muligheter for at Høyre og Fremskrittspartiet vil gjøre det samme. Senterpartiet har bare ett mål: det er å vinne valget sammen med Ap og SV, sier Liv Signe Navarsete.