?Me vil, me vil og me får det litt til??

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Her i Drangedal har vi mange flinke gründere og bra folk, det er mange enkeltmannsforetak, og flere større bedrifter. Samtidig er jeg sikker på at det er plass til fler. Mange går med ønske om å starte eget foretak, men det blir med drømmen. Det er jo så lettvint å gå på den sikre jobben og få lønninga på konto hver måned. Hvorfor ikke realisere bedriftsdrømmen din? De fleste med slike drømmer har jo både fagkompetansen og planene relativt klare.

I Vinje driver de med offshoreindustri, enda det vel er heller dårlig med sjøfiske og nostalgiske gamle tresnekker som tøffer rundt i den delen av fylket vårt.
Dette viser at folk med kompetanse og pågangsmot får det til.
Og det finnes slike eksempel i Drangedal også. I kjølvannet av at Drangedal Elektriske stengte på Kåsmyra har det jo dukka opp både hjortefarm i Tørdal og systue på Tveit. Dette viser vilje og evne til å tenke nytt og se på mulighetene som fins – både til det lokale markedet og til en kundekrets utafor både kommune- og fylkesgrenser.
Drangedal Senterparti har som mål å styrke det lokale næringslivet og få flere lokale bedrifter til å spire og gro i bygda. Dette vil skape flere arbeidsplasser, mer folk og større optimisme. Vi har mange ressurser i bygda vår som med fordel kan høstes mer av, for eksempel jordbruk, skogbruk, turisme, handel, industri og transport.

Så går du med en gründer i magen så sett i gang, hvis du vil så får du det til.

Tom Kristian Moland, 3. kandidat Drangedal SP