Nå blir det Senterparty!

Sist endret: 27.09.2020
Senterungdommen har all grunn til å feire etter at resultatet fra årets skolevalg tikket inn ? med 5,5 % gjør partiet sitt beste skolevalg siden 2009 og har en økning på over 30 %!

De siste ukene har senterungdommer i hele landet stilt opp i debatter, stått på valgtorg og snakket med ungdom om politikk. I kveld kom omsider resultatene av arbeidet – en oppslutning på 5,5 % blant landets skoleelever. I 15 av fylkene har oppslutninga vokst og i mange av disse er Senterpartiet det nest største partiet med klar margin.

- Ja, nå blir det Senterparty! Det er veldig gøy når vi får så gode resultater, og det tar vi selvfølgelig med oss, sier Erling Laugsand, leder i Senterungdommen.

Årets resultat viser at ungdom er opptatt av grønn politikk og av tjenester nært der de bor. Senterpartiet har vist at det finnes et grønt alternativ til den blå politikken som nå føres og det har ungdommen merket seg. Senterungdommen har hatt en god medlemsvekst og Senterpartiet har mange unge listekandidater rundt om i landet.

- Vi håper ungdommen ser hvor mange unge listekandidater vi har og bruker stemmeretten sin til å få ungdommer inn i kommune- og fylkestingstyrer landet rundt. Ungdommens stemme er viktig i politikken for fremme saker som betyr noe for nettopp ungdom! sier Erling.