Nei, fra Janne

Sist endret: 16 03 2017
En epoke går mot slutten. Janne Sjelmo Nordås har meddelt Nominasjonskomitèen i Nordland Senterparti at hun ikke stiller til gjenvalg i 2017. Dermed må partiet finne en arvtaker som kan ta over hennes viktige arbeid i Nasjonalforsamlngen. Den jobben er allerede i gang.

Janne Sjelmo Nordås har i dag meddelt Nominasjonskomitéen i Nordland Senterparti at hun takker nei til gjenvalg til Stortinget neste år. Hun har brukt lang tid på beslutningen, og veid for og imot. Til slutt landet hun på nei. Sjelmo Nordås har vært politisk aktiv siden 1995, og er av den formening at nå kan andre overta for henne i Nasjonalforsamlingen.

For Nordland Senterparti er det tungt å gi slipp på en så dyktig representant som til fulle har talt fylkets sak i Stortinget. Vi må allikevel godta hennes beslutning om at hun nå vil konsentrere seg om andre gjøremål, sier fylkesleder Svein Eggesvik i en kommentar. Nordås vil imidlertid ikke gi helt slipp på politikken. Hun fortsetter som kommunestyrerepresentant i Hattfjelldal når hun vender hjem igjen neste høst.