Nok et vellykket kommunebesøk for Kathrine ? denne gang i Norges største plommekommune!

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Svelvik Senterparti hadde laget et godt og innholdsrikt program for besøket fredag 24. mai. Teamet for dagen var bien og blomsten i Svelvik og hvordan kan vi skape befolkningsvekst og øke grunnlaget for en bærekraftig økonomi i kommunen vår.

-Et av de mest intensive og interessante reiseoppleggene jeg har vært med på, sier Kathrine Kleveland.

Turen startet ved turistinformasjonen med kart over Svelvik, før det ble besøk på en nyrestaurert Berger Skole og bedriftsbesøk på Jensen Møbler og Berles Gårdsbutikk. På Svelvik sykehjem snakket Kathrine med beboere og ansatte, og tok turen innom kjøkkenet der kjøkkensjef Grete Nymoen kunne fortelle at de lager god og sunn mat til en lavere pris enn det nabokommunen Drammen klarer, fordi de har mindre svinn.

Invitert var også statssekretær Harald Buttedahl, som tok turen til kafeen Gamle Frithjof for å orientere om jordbruksoppgjøret. Rådmann Gro Herheim orienterte om Svelvik kommune, og kommuneplanlegger Anne Synnøve Vaagsland Horten fortalte om kommuneplanarbeidet og deres Gjestebud med møter hjemme hos folk for å få innspill.

Full av inntrykk og info om Svelvik, avsluttet Kathrine dagen på revyen Sprø Spleis.

-Jeg tok mange av poengene i revyen, det var en flott avslutning på en dag i en offensiv kommune, avslutter Kathrine.