Nominasjonsmøtet - en bekreftelse på at demokratiet fungerer

Sist endret: 27.09.2020 #Nordland
Willfred Nordlund nærmest surfet inn til første plassen på Nominasjonsmøtet 21. november. Med 39 mot 16 stemmer tok han stående i mot applausen fra sine tilhengere i møtesalen på Thon Nordlys hotell i Bodø. I det neste fylkestinget får han med seg solide støttespillere med lang politisk erfaring.

Nominasjonsmøtet til Fylkestingsvalget i Nordland Senterparti ble en triller med et sterkt engasjement, kampvoteringer og lovord om alle kandidatene som sto øverst på lista til Nominasjonskomitèen. 26 år gamle Willfred Nordlund fra Sortland dro det lengste strået, og ble valgt til 1. kandidat. Sin unge alder til tross, har Nordlund en lang politisk karriære å se tilbake på. Fram til i vår var han Generalsekretær i Senterungdommen. Nå har han forlatt kontoret i Akersgata, og er tilbake i Nordland igjen. Neste høst må han belage seg på å flytte til Bodø, og innta kontoret til Jon Tørset som da går over i pensjonistenes rekker.

Willfred Nordlund har mange visjoner om hvordan han skal få Senterpartiet i posisjon igjen. Først står en lang valgkamp på dagsorden. Når det nye fylkestinget skal settes, håper han å ha gitt partiet et formidabelt løft i form av å ha åpnet øynene på de som er i tvil om Senterpartiet har en god politikk. Kampsaker vil han vente med å tilkjennegi. Først vil han nemlig etablere samarbeid med sin sparringspartnere i den nye gruppa han skal lede når den tid kommer.