Ny generalsekretær i Senterkvinnene

Sist endret: 27.09.2020
Eline Stokstad Oserud (26) fra Ullensaker i Akershus er nå ansatt som ny generalsekretær i Senterkvinnene.

Eline er 26 år gammel, og nyutdannet økonom fra Høgskolen i Oslo og Akershus. Hun har blant annet jobbet som valgkamprådgiver for Akershus Senterparti i valgkampen 2015. Valgresultatet førte til at hun ble valgt inn på fylkestinget i Akershus som en av to representanter. Her sitter hun i Hovedutvalg for utdanning og kompetanse. I forrige valgperiode var hun gruppeleder i hjemkommunen Nannestad og satt i formannskapet der.

Eline har nå bosatt seg i Ullensaker. Der bor hun sammen med sin mann på deres gård, og driver med melk- og kornproduksjon. Eline gleder seg til å ta fatt på jobben som generalsekretær og ser frem til å utvikle og ta organisasjonen til nye høyder.

- Vi er svært glade for å få Eline med på laget, sier leder i Senterkvinnene Beate Marie Dahl Eide. Med rekordmange kvinnelige folkevalgte er en viktig oppgave for oss å sørge for at disse har gode nettverk å støtte seg på, og Eline blir helt sentral i dette arbeidet. Det er også viktig at partiet får rekruttert enda flere kvinnelige medlemmer, sier Dahl Eide.

Senterkvinneleder Dahl Eide sier det er mange viktige politiske saker for Senterkvinnene i tiden fremover, men trekker spesielt frem kommunereformen og fremtidig sykehusstruktur, i tillegg til regjeringas likestillingsmelding og håndteringen av flyktningsituasjonen. Senterkvinnene er opptatt av miljø og bærekraft, og blankpussing av Sp-kløveren vil stå sentralt i arbeidet fremover.