Offensiv andrekandidat i Larvik

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Even Borvik, Larvik Senterpartis andrekandidat, kjører i valgkampinnspurten en kreativ Facebookampanje med talende bilder og tydelige hjertesaker som nærskole, jordvern og miljlø.

Even Borvik forteller at han har lagt opp sin egen mediestrategi og skriver:  Minst en uke før valget skulle jeg ha et nytt bilde av meg hver dag, med et tema. Ordene skrives like i forkant før bildene blir lagt ut, siden jeg har plukket ut tema på forhånd så kommer ordene relativt greit, samtidig som jeg klipper rått fra andre steder, men med kilde henvisning. Dette er et personvalg, derfor er det viktig å vise personen Even i ulike «morsomme» settinger så ikke alt blir like alvorlig, selv om det er politikk. Er også heldig at en av mine beste venner er en dyktig fotograf.

Her er noen tekster fra Facebook:

Bilde av Even i åker:
Norge produserer under halvparten av den maten vi spiser, resten blir importert. Jordsmonn og vekstvilkårene i Vestfold hører til det ypperste i landet og vi har 4 % av matjorda i Norge. Denne matjorda må vi ta vare på og ikke bygge ned! Vi i Larvik Senterparti jobber hver dag for å forvalte jord og produsere mat, jordvern er viktig for det gjelder vår felles fremtid! (Kilde: http://www.jordvern.no/1696.1657.Jordvernforeningene-i-Norg… og http://www.fao.org/home/en/

Bilde av Even med honning:
Blomster og bier og sånn…

I dag skriver jeg om «sånn», fordi det har vært en nedgang i bestandene av både humler og bier. Det går utover matproduksjon vår. Insektene står for en stor del av bestøvningen av jorden vi dyrker. I frukt- og bærdyrkingen blir ikke fullgod pollinering (bestøvning) bare et spørsmål om avlingens størrelse, men også i like stor grad et spørsmål om avlingens kvalitet og dermed gårdbrukerens inntekt. På verdensbasis anslås det at 1/3 av all produksjon av mat og drikke er avhengig av bienes pollinering. I hendene holder jeg et tungt brett med honning, som er et unikt naturprodukt, i tillegg så smaker det veldig godt på brødskiven. Redd en bie!

(kilde: http://www.norges-birokterlag.no/hovedside.cfm).

Om nærskole
Bak meg ser du Stavern skole, denne skolen vil Larvik Senterparti opprettholde og vedlikeholde. Vi ønsker også at Jordet skole skal bli opprettholdt og vedlikeholdt, vi har liten tro på at en storskole (1-10) på Brunla skal gi våre barn bedre læring. Vi mener at det er viktig for et barn, å kjenne mestring og kjenne overgang fra barn til ungdom. Det er identitetsfremmende. Vi mener at det oppnås best på forskjellige geografiske plasser, således kan barnet føle spenning og glede, ja til og med kjenne litt på redselen i det å bli et hakk mer voksen.
Hvis du vil bevare skolene i ditt nærmiljø, ja så må du stemme på Larvik Senterparti!

Vi ønsker Even lykke til å satser på å få denne friskusen med god teft for både saker og medier inn i bystyret i Larvik. Stem på Even Borvik og Senterpartiet