Øyvind Hunskaar er tildelt Senterpartiets Hederstegn!

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Arbeidsutvalget i Senterpartiet sentralt gjorde for kort tid siden et vedtak om å tildele Øyvind Hunskaar fra Larvik dette Hederstegnet, og på fylkesårsmøtet kunne fylkesleder, Kathrine Kleveland overrekke ham denne utmerkelsen.

Øyvind Hunskaar har vært en inspirerende kraft i Vestfold Senterparti gjennom mange år; - noe han fortsatt er!

Han var medlem av kommunestyret i Larvik 1987-2003

Varaordfører 1992-1993.

Ordfører i Larvik kommune i seks år; fra 1994-1999

12 år på fylkestinget; 2003 - 2015

Stortingskandidat for Sp i Vestfold 2001

Her er noen gode omtaler av Øyvind Hunskaar:

- Øyvind har en usedvanlig klar hjerne. Konsekvenser av et forslag ser han kjappere enn de fleste. Dette faktum, samt hans fenomenale hukommelse har framskaffet blussende kinn og mange grå hår hos hans politiske motstandere. Når han samtidig behersker satiren og sarkasmens kunst til langt over det behagelige har nok mange lett febrilsk etter det berømte hølet i bakken.

- Øyvind har strategiske og analytiske evner som har gitt uttelling i senterpartipolitikk langt utover det partiets representasjon i folkevalgte organer skulle tilsi.

- “Noen er mer politikere enn andre.” Dette er ment i den mest positive betydningen av ordet. Politikk er det muliges kunst. Der er Øyvind en ener.