Partileder Trygve på Vestfoldbesøk

Sist endret: 27.09.2020 #Vestfold
Sande Senterparti har all grunn til å være fornøyd med fler enn 50 frammøtte i Sande Golfklubbs lokaler mandag kveld. Senterpartileder Trygve Magnus Slagsvold Vedum var invitert til Vestfold 27. april av Gjennestad vgs på Energilunsj og av Sande Senterparti på kvelden. Innimellom ble det tid til informasjon om trasévalg for Intercity gjennom Horten og litt diskusjon om Senterpartis bypolitikk med Borre og Horten Sp

På  Energilunsjen på Gjennestad VGS, var han invitert for å høre om Gjennestads satsing på biovarme og om hvordan Gjennestad stadig blir mer selvberget på energifronten på grønne måter med to biovarmeanlegg, noe solvarme mm.

Etterpå var det orientering om trasévalg for Intercity gjennom Horten, der Horten Senterparti orienterte om sitt standpunkt Skoppum Vestalternativet som vil bli kortest, billigst og ikke minst ta minst matjord. Deretter ble det kjørerunde fra Stokke til Horten for å se hva de ulike trasévalgene vil ha å si for landskapet og matjorda. I hOrten ble det servert middag på spisestedet Stallen, der partileder Trygve Slagsvold Vedum og fylkesleder Kathrine Kleveland traff lokallasstyret i Horten. Der ble det diskutert mer jernbanestrasé, valgkamp og bypolitikk.

I Sande hadde lokallagsleder Paul Gregersen og Tove Ødeskaug invitert flere nabolag i begge retninger til et møte med partilederen. Trygve Magnus Slagsvold Vedum snakket om valget, kommunereform, jordbruksoppgjør og  aktuelle saker. Hvem er det som skal eie Norge, spurte han, og sa at de valgene vi tok i dag er det kommende generasjoner som skal leve med.

- Den norske suksessen er at vi hele tiden har hatt et bevisst forhold til norske naturressurser til beste for alle, sa han.

Ellers var han innom søndagsåpent, gode nærmiljø og var redd for kutt i velferdstjenestene med regjeringen Solberg,

-Regjeringen sier sats, mens kommunene opplever kutt, sa han videre.

Det ble servert deilige sveler i kaffepausen, og deretter var det god for alle til å stille partilederen i Senterpartiet spørsmål.
Stemningen tydet på at Trygve Slagsvold Vedum traff med både innlegget og inspirasjon til valgkamp for 95 år gamle Senterpartiet.