Per Martin Sandtrøen ansatt i stortingsgruppa

Sist endret: 27.09.2020
Per Martin Sandtrøen er ansatt som politisk rådgiver i Sps stortings-gruppe, med ansvar for utenriks- og forsvarsfeltet. Han tiltrer stillingen 29. september. Sandtrøen er nå politisk nestleder i Senterungdommen.

Sandtrøen er 28 år og kommer fra Tynset. Han er i ferd med å avslutte siviløkonomutdanning ved Norges Handelshøyskole. Sommeren 2014 studerte han internasjonalt entreprenørskap ved National University of Singapore, og jobbet med salg, markedsføring og finansiell analyse for Our Healt Mate. Tidligere har han blant annet studert internasjonal politikk ved Augustana College i USA og sommeren 2011 tok han kurs i kinesisk politikk og økonomi ved Fudan University i Shanghai. Fra tidligere har Sandtrøen bachelor i samfunnsøkonomi fra NTNU. I valgkampen 2013 (juni til september) jobbet Sandtrøen som trainee i Senterpartiet og fra januar til mai 2014 i vikariat som først medierådgiver og deretter rådgiver for kontroll- og konstitusjon. Han har tidligere vært internasjonal leder i Senterungdommen og er nå politisk nestleder. Sandtrøen har en variert bakgrunn, blant annet som personlig assistent for funksjonshemmede, vikarlærer, gårdsarbeider, servitør, skiskyttertrener, journalist, Internship i Geelmuyden.Kiese og leder av studenttinget ved NTNU.