Per Simon Slettebø ordførarkandidat for Sp i Sauherad

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Per Simon Slettebø, til dagleg adm. direktør i AT Skog er av nominasjonskomiteen i Sauherad Sp foreslått som Senterpartiets ordførarkandidat i Sauherad ved kommunevalget 2015. På dei neste plassane er foreslått kumulert følgjande: Anne Grete Evju og Hans Kortner Ryen - begge medlemmer av kommunestyret og leiarar av kommunens to hovudutval denne perioden.

Framlegget til liste ser slik ut:

1. Per Simon Slettebø

2. Anne Grete Evju

3. Hans Kortner Ryen

4. Jarle Halvorsen

5. Toril Knutson

6. Kjetil Nyhus

7. Helge Roar Darrud

8. Hans Olav Roe

9. Jon Endre Klevar

10. Kjersti Haugholt

11. Jens Findal

12. Hallvard Brenne

13. Lars H. Roe

14. Ambros Hegna

15. Liv Berit Kaasa

16. Audun Grane

17.Kittil Dyrud

Per Simon Slettebø sier til avisa Varden idag.

- Nominasjonsmøtet er fortsatt ikke holdt, men jeg har sagt at jeg er motivert for å kaste meg ut i politikken, sier Slettebø til Varden.

Slettebø sier til avisa at Sauherads situasjon idag er et resultat av en politikk ført over tid. Han slår også fast at Sp er imot tvangssammenslåing av kommuner, men er klar på at Sauherad og Sp vil han en offensiv tilnærming til ny kommunestruktur. - Det er bra at det brukes god tid på en så viktig prosess. Når rammene er på plass, kan vi trekke ut det som er bra, sier han til avisa.

Skogsjefen, som ved siden av jobben som sjef i AT Skog, driver solbærproduksjon hjemme på Gvarv, mener selv han går inn i politikken med en viss tyngde. Han har ledet flere store bedrifter og organisasjoner og er sikker på at det er god ballast å ha med seg i lokalpolitikken. - Det er greitt å ha med seg en verktøykasse. De første plassene på en valgliste bør ikke være opplæringsplasser, sier Slettebø.