Pollestad til energi- og miljøkomiteen

Sist endret: 27.09.2020 #Rogaland
Geir Pollestad skal være Senterpartiets representant i stortingets energi- og miljøkomite.

-Det er en komité som er svært sentral for Rogaland. Senterpartiet har store ambisjoner på energiområdet og jeg kommer til å jobbe for at den pågående satsingen på fornybar energi holder frem. Videre går vi inn i spennende tider for olje- og gassnæringen og den videre utviklingen av næringen vil ha stor betydning for både Rogaland og Norge, sier Geir Pollestad.

Pollestad tidligere vært politisk rådgiver i kommunal- og regionaldepartementet, politisk rådgiver i olje- og energidepartementet, statssekretær i olje- og energidepartementet og statssekretær i samferdselsdepartementet i to omganger. Han var møtende stortingsrepresentant fra 2009-2012 og satt da i arbeids- og sosialkomiteen.

-Jeg vil ta et særlig ansvar for den praktiske og jordnære miljøpolitikken. Vi må jobbe både med de store og små tiltakene for å bedre miljøet. I tillegg vil Senterpartiet være en tydelig røst for å synliggjøre at fornuftig bruk ofte er det beste vern.