Rindal og Zachariassen tilsatt i Oslo og Akershus Sp

Sist endret: 27.09.2020 #Akershus#Oslo
Johannes Rindal er tilsatt som fylkessekretær og Syver Zachariassen er tilsatt som kontorsekretær, begge felles for fylkeslagene i Oslo og Akershus Senterparti. De tiltrer stillingene 8. september.

- Unik mulighet
- Jeg har fått en unik mulighet til å bidra til at Sp skal vokse i vekstområder. 25 % av befolkningen bor i Oslo og Akershus, og trenger et Senterparti som står på for grønne lunger, mer kollektivtransport og gode nærmiljø, sier Johannes Rindal.

Rindal har en bachelorgrad i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo. Han har tidligere jobbet som informasjonsansvarlig i Nasjonalparkriket Reiseliv AS.

Rindal var leder i Senterungdommen 2009-2011. Han har vært vararepresentant til Stortinget, fylkestingsmedlem i Oppland og medlem av kommunestyret i Dovre. Han har også tidligere vært fylkessekretær i Oslo (2005-2007) og hatt ulike engasjement som ansatt i Senterpartiet i Oppland, Telemark og Vestfold.

Fra Akershus - bor i Oslo

- Jeg er fra Akershus og har nå bodd noen år i Oslo.  Jeg ser mer enn noen gang at vi trenger grønn senterpartipolitikk for å videreutvikle et grønt Oslo og et levende Akershus, sier Syver Zachariassen.

Han har i sommer jobbet som trainée i Senterpartiets stortingsgruppe og har tidligere arbeidserfaring bl. a. fra butikk.

Zachariassen er nå fylkesleder i Oslo Senterungdom og sitter i fylkesstyret til Oslo Senterparti. Han er også styremedlem i NCF (Nordiska Centerungdomens Förbund).