Samlet lokallagsledere på tvers

Sist endret: 27.09.2020 #Hedmark#Oppland
I helga var lokallagsledere fra Hedmark Senterparti og Oppland Senterparti samlet på Honne. Blant innlederne var årets verver i Senterpartiet, Hans Kristian Solberg.

I overkant av 50 deltakere var med på samlinga på Honne, blant dem var også fylkesstyrene i Senterpartiet i Hedmark og Oppland, og representanter fra Senterungdommen i begge fylker.

Flere innledere sto på programmet. Stortingsrepresentantene Trygve Magnus Slagsvold Vedum og Anne Tingelstad Wøien delte noen av sine tanker knytter rundt Senterpartiets rolle som opposisjonsparti.

Generalsekretær Knut M. Olsen snakket om vegen fram mot kommunevalget i 2015, og var blant annet inne på Senterpartiets potensiale med utgangspunkt i resultatet fra de såkalte valgomatene.

Rundt 50 deltakere på lokallagsledersamling i Hedmark og Oppland Sp

Hans Kristian Solberg, lokallagsleder i Enebakk i Akershus, som er kåret til årets verver i Senterpartiet, inspirerte lokallagene til ny verveinnsats gjennom å fortelle hvordan han alene greide å verve over 20 medlemmer til lokallaget sitt. Han hadde også gode ideer om hvordan å drive et lokallag med begresede ressurser og få folk.

Samlinga ble avsluttet med "byggemøte", der ulike grupper diskuterte ulike temaer knyttet til både politiske saker og bygging av organisasjon.

Gode ideer og gode historier i gruppearbeidet ble premiert med "antikviteter" fra lageret.