Senterpartiet har fått nye ledere

Sist endret: 27.09.2020 #Nordland
Som forventet ble Trygve Slagsvols Vedum valgt som ny partileder i Senterpartiet. Mot kun 4 blanke stemmer kan han nå ta fatt på nye utfordringer. Ola Borten Moe gikk av med seieren om å bli 1. nestleder. med 160 mot 142 stemmer trakk han det lengste strået, og blir Trygves nærmeste medarbeider i partiorganisasjonen. Fylkesleder Monika Sande sier hun er godt til freds med valget av Borten Moe som 1. nestleder. Helt i tråd med vårt ønske i Nordland, legger hun til.

Valget på 2. nestleder ble ikke noe mindre spennende.Stemningen i møtesalen var til å ta og føle på når tellekorpset hadde gjort unna sin jobb, og møtelederen skulle lese opp resultatet. For Nordlands-delegasjonen sitret det ekstra mye i nervene. Å få inn Janne i AU har vært en klar målsetting helt siden forslaget ble lansert på Årsmøtet i februar. Selv har hun ved flere anledninger anført at hun har hatt, - og har et avslappet forhold til posisjoner i partiet. I sin tale gjorde hun imidlertid klart at hun er kampklar, og gjerne møter flere og nye utfordringer.

Janne Sjelmo Nordås har bare godord og si om sin utfordrer Anne Beathe Kristiansen Tvinnereim. Hun vil ikke ha noen vansker med å samarbeide tett med henne i Sentralstyret.Klokka 16.25 var resultatet klart.Anne Beathe Kristiansen Tvinnereim er nå 2. nestleder. Hun vant en klar seier over vår egen Janne som for øvrig var den første til å gratulere Tvinnereim.