Senterpartiet lar seg ikke instruere av Arbeiderpartiet!

Sist endret: 27.09.2020 #Telemark
Fylkesleder i Telemark Senterungdom, Hilde Moi Felle, raser mot Arbeiderpartiets arroganse i EØS-saken. Hun mener de får ta ansvar for eget standpunkt, og ber de i mellomtiden ligge unna Senterpartiets politikk. - «Senterungdommens resolusjon fra landsmøte i november står klar ? vi ønsker folkeavstemning om EØS-avtalen, uavhengig av Arbeiderpartiets synspunkt. Dette omhandler den viktigste grunnsteinen i Senterpartiet, nemlig folkestyre. Jeg er ikke villig til å ofre det for rødgrønn enighet» sier Felle.

Felle mener likevel at EØS-debatten ikke trenger å sette en stopper for det Rødgrønne samarbeidet.

-           «Vi er tre ulike parti representert i en koalisjonsregjering, det ville vært rart om vi kunne enes om alt. Vi har hatt samtlige gode samarbeidsprosjekt gjennom snart 8 regjeringsår, og gleder oss til flere. EØS blir ikke et av dem. Det er helt ok, denne saken skal Senterungdommen legge seg i hardkjør for å vinne – med eller uten moderpartiet, med eller uten Arbeiderpartiet. Senterungdommen har ryggrad til å vite og kreve – vi vet Norge er tjent med å avslutte EØS-avtalen, vi krever folkeavstemning! Nå ligger avgjørelsen hos landsmøte i Senterpartiet» avslutter Felle.