Senterpartiet på "Tårstad-dagene"

Sist endret: 27.09.2020 #Nordland
"Tårstad-dagene" er en årlig folkefest som arrangeres på Evenes. Det er en god anledning til å vise ansikt, sier Svein Nilsen som er Regionleder og fylkesstyremnedlem. Vi traff ham på Stand på Tårstad med selvlaget "messequis", og premier utenom det vanlige.

Sist helg var det igjen tid for "Tårstad-dager". I ei lita grend utenfor selve Evenes hadde man rigget opp boder, og etablert Stand' av ulik art. Politikere i skjønn forening med lefseselgere og strikkedamer, koste seg i høstsola. Henimot 1000 personer fsant veien til Tårstad lørdag og søndag. Senterpartiets fylkesleder, fylkesstudieleder og sekretær var også blant dem. Vår egen Svein Nilsen profilerte partiet med løpesedler og vervekort. Han hadde laget en såkalt "Tårstad-quis" etter eget hode hvor han ville teste hvor mye lokalbefolkningen visste om politikk, og om arrangementets historie. I motsetning til Landbruksmessa på Sortland som ble avholdt samtidig, var"Tårstad-dagene" rettet mot alle lag og næringsinteresser. Slike anledninger er bl.a. en utmerket anledning til å verve nye medlemmer, og utveksle politiske synspunkter.