Stopp import av fet gåselever fra tvangsfôrede fugler

Denne helgen frontet Vestfold resolusjonen ?Stopp import av fet gåselever fra tvangsfôrede fugler? i Senterungdommens landsstyre. Leder i Vestfold, Lise-Marie Sommerstad, som leverte resolusjonen, er svært fornøyd med resultatet.

"Det er absolutt et kjempesteg i riktig retning. Gjessene fôres ved en metode kalt gavage, som vi ikke kan akseptere. Dette er unødvendig pine, for et produkt som ikke har noen annen nytte enn å være delikatesse for oss. Ikke inneholder den viktige næringsstoffer vi ikke kan få fra andre, langt mer etiske kilder, og ikke er det spesielt bra for oss å få i oss så fete animalske produkter heller. Målet vårt er å få med oss de andre politiske ungdomspartiene, og håper vi kan legge press på landbruksdepartemen-tet. Dette er ikke et produkt vi trenger, og det er et viktig signal å sende til blant annet Frankrike, som er en av hovedkildene våre til gavagefôret gåselever”, sier Lise-Marie Sommerstad.

Se mer hos NRK Vestfold: http://www.nrk.no/vestfold/_-et-steg-i-riktig-retning-1.11704033