Stortingsnominasjon i Vestfold Sp

Sist endret: 27.09.2020 #Nordland
Vestfold Sp har nå gjennomført 1. runde i nominasjonsprosessen til Stortingsvalget 2017. Lokallagene ble bedt om å komme med forslag på kandidater, se hvem som er foreslått her.

Vestfold Senterparti har nå gjennomført 1. runde i nominasjonsprosessen til Stortingsvalget 2017. Lokallagene har spilt inn navn, og på bakgrunn av dette har nominasjonskomitéen gjennomført flere intervjuer med aktuelle kandidater for stortingsvalglista. 5 personer har stilt seg til disposisjon for plass i toppen av stortingsvalglista til Vestfold Senterparti.

- At så mange ønsker å være med i denne nominasjonsprosessen er svært gledelig, sier leder i nominasjonskomitéen Jørgen Hvitstein.

Disse personene er aktuelle for plasser høyt oppe på lista (alfabetisk):

Per Asbjørn Andvik -  Re

Kathrine Kleveland – Holmestrand

Ida Cathrine Nilsen – Sandefjord

Olav Nordheim – Larvik

Lise Marie Sommerstad – Andebu

I neste runde av nominasjonsprosessen blir lokallagene bedt om å sette opp sitt forslag på 10 kandidater i rangert rekkefølge. Dette skal gjøres inne 20. august.

Etter å ha mottatt disse innspillene fra lokallagene skal nominasjonskomitéen sette opp et ferdig listeforslag innen 1. oktober.

Nominasjonsmøtet skal være på Fylkeshuset i Tønsberg, 3. november kl. 18.00. Her vil endelig stortingsvalgliste bli vedtatt.