Støtter Ola Borten Moe som 1. nestleder i Senterpartiet

Sist endret: 27.09.2020 #Troms
Valgkomiteen i Senterpartiet har i dag lagt fram sitt forslag til ny partiledelse og nytt sentralstyre i partiet. En enstemmig valgkomite har innstilt Trygve Slagsvold Vedum som ny leder i Senterpartiet.

– AU i Troms Senterparti synes det er gledelig at Senterpartiet får en leder som et samlet parti står bak, sier Irene Lange Nordahl, fylkesleder i Troms Senterparti.

I innstillingen på 1. nestleder har valgkomiteen levert delt innstilling, der et mindretall har foreslått Ola Borten Moe som 1. nestleder. - Fylkesstyret i Troms Senterparti har gitt sin støtte til at Ola Borten Moe skal fortsette som 1. nestleder i partiet, og vi kommer til å arbeide for å få gjennomslag for dette på landsmøtet den 7. april, sier Nordahl.

AU i Troms Senterparti viser til at Ola Borten Moe er en meget dyktig og kunnskapsrik politiker, og en viktig kapasitet i Senterpartiets partiledelse. AU i Troms Senterparti mener det er av stor betydning at partiet får et lederteam som gjenspeiler partiets mangfold og bredde, og kan bringe partiet framover for å få gjennomslag for Senterpartiets politiske saker.

Kontaktperson:
Irene Lange Nordahl, fylkesleder i Troms Senterparti: 97579509