Trainee i Sp?

Sist endret: 27.09.2020 #Oppland
Er du opptatt av politikk, og har lyst til å lære mer? Ønsker du å få innsyn i hvordan et politisk parti jobber? Da har Senterpartiet jobben for deg: Trainee!

Senterpartiet utlyser to midlertidige stillinger som trainee fra 13. juni til 19. august (tidligere tiltredelse og senere avslutning vil kunne vurderes). Vi søker etter personer med engasjement for Senterpartiets politikk, som er kreative og har evnen til å jobbe systematisk.

Som trainee må du være omgjengelig og trives i et spennende, trivelig og hektisk miljø. Du kommer til å jobbe for både Senterpartiets stortingsgruppe, Senterpartiets hovedorganisasjon og Senterungdommen og får være med på spennende politisk arbeid. Du trenger ikke være medlem, men må dele Senterpartiets grunnverdier.

Vi søker etter en person med følgende egenskaper:
·         Politisk teft og engasjement
·         Fleksibel, initiativrik og stor arbeidskapasitet
·         Analytisk, effektiv, god til å lage planer og gjennomføre dem
·         Evne til å jobbe selvstendig
·         Kunnskap om sosiale/digitale medier
·         God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Arbeidsoppgaver:
·         Bistå stortingsrepresentanter, Senterungdommen og partiledelse med medieutspill og innlegg
·         Produsere stoff til nettsider og andre informasjonskanaler
·         Medieovervåkning og – oppfølging
·         Politikkutvikling / spissing av vedtatt politikk
·         Bistå i forberedelse og gjennomføring av Senterpartiets deltakelse på Arendalsuka
·         Annet forefallende arbeid

Stillingen er 100 % og lønnet etter statens regulativ inntil lønnstrinn 23. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.

Har du spørsmål om stillingen, kontakt sekretariatsleder Sigbjørn Gjelsvik, sigbjorn.gjelsvik@stortinget.no,
mobiltlf.: 911 61 675.

Søknad sendes: sigbjorn.gjelsvik@stortinget.no